Alles over de nieuwe samenwerking voor subsidieadvies tussen Project F1rst en accon avm

Subsidieadvies is een vak apart. Het komt dan ook regelmatig voor dat we hierin kansen laten liggen. Terwijl het klanten letterlijk gratis geld oplevert. Daarom werkt accon avm nu samen met Project F1rst. In dit artikel vertellen Gerard Tooten van accon avm en Frits Heukers van Project F1rst meer over de samenwerking. En ontdek je hoe je subsidiekansen kunt signaleren.  Waarom deze samenwerking? Gerard Tooten vertelt hoe hij in contact kwam met Project F1rst. Gerard: “accon avm collega Stephan Hulst heeft me in contact gebracht met Frits, want Frits heeft net als ik sterke affiniteit met de paardensport. We raakten in gesprek over subsidies. Bij accon avm hebben we daarover beperkte kennis in huis. Niet gek, want het subsidielandschap is weids. Veel agrarische subsidies kennen we wel, maar voor het mkb is er nog zó veel meer. Als full-service adviesorganisatie vind ik dat we deze dienstverlening wel in huis moeten hebben. Dat leidde tot een overeenkomst met Project F1rst: zij gaan ons helpen met subsidieadvies voor onze klanten. En dat is geweldig nieuws!”  Over ProjectF1rst  In een webinar voor accon avm medewerkers vertelde Frits meer over zichzelf én Project F1rst. Frits licht toe: “Ik ondersteun bij het hele subsidietraject, van…

Lees verder Alles over de nieuwe samenwerking voor subsidieadvies tussen Project F1rst en accon avm

Innovatiesubsidie met de MKB innovatiestimulering Regio en Topsectoren (MIT)

Op 20 april 2021 gaat de MIT-regeling landelijk weer open. De regeling heeft drie verschillende subsidies:- kennisvouchers- subsidie voor haalbaarheidsonderzoek- subsidie voor samenwerkingsprojecten research en development.De kennisvoucher geeft 50% subsidie op een kennisvraag (over vernieuwing van een product, proces of dienst) die wordt beantwoord door een kennisinstelling, tot een maximum subsidie van € 3.750. Met MIT haalbaarheid wordt ondersteuning gegeven voor een haalbaarheidsonderzoek om inzicht te krijgen in de economische en technische sterke en zwakke kanten, kansen én risico's van een vernieuwende idee, project, dienst of procedé. Op basis van het haalbaarheidsonderzoek besluit de ondernemer uiteindelijk om daadwerkelijk over gaan tot de ontwikkeling van de innovatie. De subsidie bedraagt 40% van de kosten voor onafhankelijk innovatieadvies, loonkosten van werknemers en eigen uren, apparatuur en materiaal.De kennisvouchers en de subsidie voor haalbaarheidsonderzoek zijn zeer laagdrempelig. De ervaring van de afgelopen jaren leert dan ook dat de aanvraag moet worden ingediend op de eerste dag van de openstelling. Voor twee is dat 20 april 2021. De R&D samenwerking opent 1 juni 2020. Deze geeft een subsidie van 35% op ontwikkelingstrajecten. En tegenstelling tot de andere twee subsidies worden de ingediende projecten gerangschikt op basis van het aantal punten dat in de beoordeling wordt toegekend. Het project…

Lees verder Innovatiesubsidie met de MKB innovatiestimulering Regio en Topsectoren (MIT)

Project F1rst gaat samen werken met AcconAVM

Het subsidielandschap in Nederland is erg ‘wijds’. Bij de vraag: “Kun je mij verder helpen bij een concrete subsidieaanvraag, zoals de VIA-subsidie of SDE staat AcconAVM klaar voor de klant. Maar, als je het subsidielandschap bekijkt vanuit de onderneming, de strategie, de wensen en keuzes voor de toekomst, ‘zie je soms door de bomen het bos niet meer’. Welke subsidies zijn er allemaal? Kunnen subsidies gecombineerd worden? Welke subsidies zitten nog in de pijplijn? Hoe versterken we de veerkracht van ondernemers door gebruik te maken van de mogelijkheden in subsidieland? Project F1rst gaat adviseurs van AcconAVM steunen (met kennis en middelen) om proactief contact op te nemen met de klant of prospect, het gesprek over subsidies aan te gaan, advieskansen op dit gebied te herkennen en de samenwerking met Project F1rst naar voren te brengen. Waar die kansen gezien worden gaat Project F1rst een vrijblijvend gesprek aan met de klant. Zijn er concrete kansen, dan sluit Project F1rst een overeenkomst met de ondernemer voor begeleiding gedurende het gehele subsidietraject van aanvraag en eventuele voorschotaanvragen tot en met de uiteindelijke subsidievaststelling bij de eindafrekening.Met een webinar voor adviseurs van AcconAVM is een start gemaakt met de samenwerking. AcconAVM en Project F1rst hopen dat dit de start is van…

Lees verder Project F1rst gaat samen werken met AcconAVM

Project F1rst ondersteunt innovatie bij de Marine

De Koninklijke Marine probeert innovatie vanaf de werkvloer te stimuleren. Project F1rst ondersteunt het bureau Verander en Innovatiemanagement bij de KM. Zo werd net voor de Coronacrisis uitbrak een test uitgevoerd bij TNO waarin sensoren van het Belgische bedrijf Bainisha werden getest. Deze sensoren zouden een rol kunnen spelen bij het vaststellen van impactschade bij schepen. De bemanningen worden steeds kleiner. Dat betekent dat er bij een incident minder menskracht aanwezig is om snel vast te kunnen stellen wat en waar de schade is. Sensoren kunnen hierbij ondersteunen. De sensoren van Bainisha hebben de eerste test glansrijk doorstaan. Bij TNO viel vanaf drie verschillende hoogtes een gewicht op een stalen plaat van 8mm. Na de derde val was er een breuk ontstaan. De sensoren registreerden iedere keer de ontstane vervorming. Afhankelijk van de gevolgen van de Coronacrisis zal later dit jaar mogelijk een grotere test plaatsvinden op zee in Duitsland.

Lees verder Project F1rst ondersteunt innovatie bij de Marine

Top Dutch finisht als vierde in Solar Challenge

Adelaide, 17 oktober 2019 – Top Dutch Solar Racing is als vierde gefinisht in de Bridgestone World Solar Challenge in Australië. Het team dat uit 26 studenten van de Hanzehogeschool, Rijksuniversiteit Groningen, Noorderpoort en Friesland College bestaat, reed ruim 3000 km van Darwin naar Adelaide in krap vijf dagen. Eerste werd het Belgische team van de KU Leuven. Top Dutch Solar Racing deed voor het eerst mee aan de Bridgestone World Solar Challenge. In twee jaar tijd ontwikkelde en bouwde het team de Green Lightning. Een vierde plaats is dan ook een prachtig resultaat. Teammanager Jeroen Brattinga: 'Van de 26 teams die aan de start stonden, zijn wij als vierde over de eindstreep gekomen. Dat is een mooi resultaat voor het hele team.' Pole position Het team begon goed aan de Challenge. Doordat Top Dutch Solar Racing de kwalificatieronde op het circuit won, mocht het team starten op pole position. De zonneauto, genaamd Green Lightning, was de eerste zonneauto die Darwin uit reed en begon aan de Challenge. Tegenslag 'We hebben er bijna vijf dagen over gedaan, om van Darwin naar Adelaide te rijden. Dit viel nog niet mee: op de tweede dag hadden we een tegenslag. We moesten een…

Lees verder Top Dutch finisht als vierde in Solar Challenge

F1rst Horses kiest voor veiligheid en comfort

Sinds september beschikt F1rst Horses over een Roelofsen Horsetruck. Er is gekozen voor het model Parados Sport. Dit model biedt ruimte voor het vervoer van 2 paarden, hierbij staan de veiligheid en het comfort van de paarden voorop. Wij vinden het belangrijk dat de paarden veilig en comfortabel vervoerd kunnen worden naar wedstrijden en trainingen. Inmiddels zijn ook de eerste ritten met de Horse Truck gemaakt naar wedstrijden die succesvol zijn verlopen. Op naar veel veilige kilometers!

Lees verder F1rst Horses kiest voor veiligheid en comfort

Topdutch Solar Racing presenteert zonneauto

Met nog 120 dagen te gaan heeft het team van Topdutch Solar Racing haar zonneauto gepresenteerd aan het grote publiek. Dit vond plaats op 12 juni 2019 in het EnTranCe gebouw in Groningen. Wat dit team zo uniek maakt is dat ze niet mee doen als universiteit maar als regio, Groningen. Een samenwerking tussen alle kennisinstellingen mbo, hbo en universiteit, het bedrijfsleven en de overheid. Het doel van dit team is om succesvol deel te nemen aan de Bridgestone World Solar Challenge. Tijdens dit evenement racen studententeam met zelfgebouwde zonneauto’s 3022 kilometer door Australië. Hierbij is de uitdaging om de meest efficiënte zonneauto te ontwikkelen en is het streven naar duurzame innovaties. Tijdens het ontwikkeltraject heeft Project F1rst financieel advies geleverd en een aantal subsidies binnen gehaald voor deze studenten. Project F1rst kijkt terug op een goede samenwerking en wenst het team alvast alle succes in Australië!

Lees verder Topdutch Solar Racing presenteert zonneauto

TT Museum naar volgende fase

TT Museum naar volgende fase  Op 13 juni j.l. verscheen er een nieuws artikel op de website van RTV Drenthe. Hierin werd geschreven dat Stichting TT Museum Assen 15.000 euro krijgt van de gemeente voor verder onderzoek naar een museum over de TT in Assen. De voorzitter van de stichting is erg blij met dit bedrag. Nu kunnen ze aan de slag in de volgende fase richting realisatie van het museum. Om het TT Museum verder te ontwikkelen en te kunnen realiseren is Project F1rst ingeschakeld.  Volgens voorzitter Sandra Hoekman van Stichting TT Museum Assen is Frits Heukers van Project F1rst iemand met een motorhart en kennis van zaken. Wij gaan het TT Museum helpen met het opstellen van een projectplan en het ondersteunen van de komende ontwikkelingsfase en kijken met enthousiasme deze samenwerking tegemoet. Voor meer informatie over het TT museum kunt u een kijkje nemen op de volgende website: http://ttmuseum.nl Het volledige artikel van RTV Drenthe is via onderstaande link te vinden: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/148632/TT-Museum-blij-15-000-euro-startsubsidie-van-Assen

Lees verder TT Museum naar volgende fase

Ontwikkeling Controlled Circular Processing stap dichterbij met hulp van subsidie Versneller Innovatieve Ambities

Project F1rst heeft voor Go Green Logistics met succes een VIA-subsidie binnen gehaald om de volgende stap in de ontwikkeling van de Controlled Circular Processing unit te kunnen realiseren. Afval is nog steeds een woord dat teveel wordt gebruikt. De hoeveelheid grondstoffen die de aarde te bieden heeft is niet oneindig. Dat besef dringt langzaam wel bij een meerderheid van de mensen en bedrijven door, maar de grote meerderheid van de bedrijven doet daar nog niets of weinig mee in de bedrijfsvoering. Met de huidige stand van de technologie is het theoretisch mogelijk om richting de 100% hergebruik van restmaterialen te komen. Go Green Recycling wil daar een bijdrage aan leveren. Go Green zit dicht bij partners in de traditionele afvalverwerking. Daar zien ze hoeveel er nog te winnen is. De afgelopen tijd zijn ze vanuit verschillende branches benaderd met vragen over verwerking van restproducten. De belangrijkste daarvan hebben betrekking op rubber (onder andere autobanden), wieken van windturbines, tapijt en kunstgrasvelden. Dit zijn stuk voor stuk terreinen waar grote problemen zijn met het verwerken van de verouderde producten tot materialen voor nieuwe producten. Daarnaast is Go Green in contact gekomen met partijen die technologieën hebben ontwikkeld die bij kunnen dragen…

Lees verder Ontwikkeling Controlled Circular Processing stap dichterbij met hulp van subsidie Versneller Innovatieve Ambities

Ontwikkeling Bio Based Battery naar volgende fase

‘We willen niks meer verbranden waardoor je ook niet langer mineralen vernietigt’ Van links naar rechts Lammert de Wit, Wim Hof en Richard IJpma bij een prototype van de BioBased Battery. Foto: harry Tielman Bouke Nielsen De mannen van Suwotec zijn liefhebbers van techniek. Ze hebben de natuur bestudeerd en destilleren daaruit diverse technieken. De BioBased Battery is hun eerste product. Als techneuten met elkaar rond de tafel zitten, dan regent het verhalen met sterke staaltjes van techniek. Het is bij Suwotec niet anders. Dan weer een verhaal van Lammert de Wit uit de tijd dat hij onder extreme omstandigheden boorputten (olie en gas) afsloot, dan weer van Richard IJpma die auto’s weer aan de loop heeft gekregen nadat die door garages waren opgegeven. Vanuit die achtergrond hebben ze een ambitie om duurzame en groene ontwikkelingen aan te wakkeren. Want die dragen de toekomst, zo is hun overtuiging. Het is niet alleen de techniek die hen drijft, het is ook hun verantwoordelijkheidsgevoel naar de wereld. Het gevolg: ze hebben een waardeketen ontworpen voor productontwerp en energie. En dat is hun routekaart voor ontwikkeling en innovatie, voor wat ze zelfs gamechanging innovations noemen. Dat is een stevige claim, ze hebben dan ook veel…

Lees verder Ontwikkeling Bio Based Battery naar volgende fase